Joomla Template by Create Website

Brest I

Hoofdcategorie: Reisverslagen

Dinsdag 2 september

Na Cherbourg hebben we een week geankerd, dus geen internetverbinding gehad. Een week niet van boord geweest! We zijn eerst naar Alderney gevaren, het noordelijkste Kanaaleiland. We lagen daar voor anker in de baai van het enige stadje. Op zondag 24 aug hebben we een dagje rondgefietst, dan heb je het hele eiland ruim gehad. Op maandag 25 aug ging er een zware depressie over het Kanaal, zodat we noodgedwongen een dag langer moesten blijven. Zo'n dag waarop er geen verschil is tussen de kleur van de lucht en die van het water. Plus veel wind. Dinsdag 26 aug zijn we naar Jersey gezeild, het zuidelijkste Kanaaleiland.

Les Sept Iles
Ile de Brehat
L'Aber-Wrac'h

Vandaar naar de Bretonse kust. Veel buien, bij vlagen windkracht 7 en regen. Dit deel van Bretagne heet de Côte de Granite Rose, vanwege de kleur van de rotsen. Erg mooi, vooral als de zon schijnt. Af en toe vingen wij daar een glimp van op. De eerste ankerplaats was op de rivier de Trieux bij Ile de Brehat, vervolgens in de baai van Perros-Guirec met zicht op Les Sept Iles, een beschermd vogelgebied, de rivier de Penzé en tenslotte L'Aber Wrac'h. Vaak klaarde het weer 's avonds op, zodat we konden genieten van de prachtige plaatsen waar we lagen. De Bretonse kust is zeer imposant, overal liggen rotspartijen waar je zomaar op kunt varen, er staat heel veel stroom, en bij het ankeren is het een uitdaging om op de plek uit te komen die je had uitgekiend. Dat lukt niet altijd in één keer. Bij het binnenvaren van de monding van L'Aberwrac'h werd de dag, die heel grijs en akelig was verlopen, helemaal goedgemaakt door een grote groep dolfijnen die ons kwamen begroeten en rond Madeleine bleven duiken, spelen en fluiten en een eindje met ons meezwommen.

Pte Ste Mathieu
Rade de Brest

Op 31 aug kregen we eindelijk ander weer: veel rustiger en zonniger. Eind van de dag voeren we de Rade de Brest binnen, ook weer een zeer mooi landschap. We liggen nu een paar dagen in de Port du Moulin Blanc (geen molen gezien), om weer 'es boodschappen te doen, de was, water en diesel te tanken en ons voor te bereiden op het oversteken van de Golf van Biskaje. Oorspronkelijk waren we van plan om in de Rade de Brest een paar dagen rond te varen, maar als de weersvoorspellingen gunstig zijn gaan we misschien wel direct door naar La Coruna, Spanje. Door het slechte weer hebben we nog niet veel foto's gemaakt die we zelf de moeite waard vinden om op de site te plaatsen.

Hits: 2007

Je moet een account aanmaken om een reactie te schrijven.